Zer da IRAES 21, zer egiten duzue ikasleek. Axular BHI.
IRAES 21 Iraunkortasunerako ikastetxeaaren errekonozimendua jaso duten eta iraunkortasuneko hezkuntza elkarrekin bultzatzen duten ikastetxeen sarea da.Euskadiko gazteok sare honen bidez gure Ingurumenaren aldeko esperientziak trukatzen ditugu.Hau da IRAES 21 Euskal Herriko gazteei abotsa ematen zaie. Ikastetxe hauetako gazteok Ingurumenaren alde lan egiten dugu eta gure ikastetxeetan lan batzuk egiten ditugu .Adibidez:BIRZIKLAPENA,BERERABILPENA ,ORTUA,BASOLORATEGIA ZAINTZEA,Ingurumen taillerrak ,azokak,Ingurumen erakusketak ,lehiaketak ,Konferentziak… eta egiten duguna Herriko Foroan ,Eskolako Konferentzian .. gure taldekideei, familiei , herrikoei erakusten diegu .Honi esker gazteok biltzen gara eta proposamenak eta konpromisoak egiten ditugu.
Geroago Euskal konferentzia Dorre Madariagan ospatzen da eta hemen gure ideiak eta nahiak beste batzuekin konpartitzen ditugu Estatura ,Europa eta Mundura Ingurumenaren arazoei buruz baina Munduko gazteon ikuspuntua jakinarazteko . .
Zer da Confint, zer egin da ikastetxeetan... S Jose Floreaga.
Hainbat Confint daudela oso ondo dakigu.Confint-era jasangarritasun bandera duten hainbat ikastetxe biltzen gara.Bertan,hainbat ekintzaz gosatzeaz gain,ikastetxe bakoitzak eginiko lanak aurkeztu behar ditugu beste ikastetxeetako ikasleei.Ikastetxean lan horiek egiteaz gain,Iraes 21 blogean jartzen dituzten lanak egiten ditugu txintxo txintxo.Espainiarako Confint-era eramateko bideo batzuk egiteaz gain,flashmovie bat egin behar dugu Ikastetxeko beste zenbait ikasleen laguntzaz.Asko ikasi dugu denbora honetan,gure planeta errespetateaz gain taldelanean nola aritu behar den ikasi dugu.Zer egin da V. Euskal Confintean. Elorrio BHI.
Iraes 21 sarearen barruan gauden eskola guztiak pasaden Maiatzaren 4ean elkartu ginen hemen, urtean zehar eta Eskola Confintean eginiko lanak aurkezteko. Hemen aukeratu genituen Bartzelonako ordezkariak baita ere. Euskal Confint ospatzen den bakoitzean Iraeseko zuzendariengandik zenbait jarraibide jaso arren, eskola bakoitzak estrategia ezberdinak erabiltzen ditu Euskal Confint honetatik positiboa den zerbait ateratzeko. Guri dagokigunez, kurtso osoan egindako lana aurrera ateratzeko metodo bezala erabili dugu Euskal Confint. Nola azaldu hori?Urte hasieratik martxora eginiko lan guztia Agenda 21en barruan dauden ikasle guztiei azaldu ondoren, zenbait ideia garatu genituen, Udal Foroa helburu. Baina Euskal Confint hor erdian zegoenez, ideia hauek hobeto garatu eta institutua promozionatzeko erabili genuen Confint.
Zein izan den gure helburua urte honetan baina? Ingurumen sostengarrian oinarritutako gizarte bat osatzeko pausu txikiak eman, beste batzuek pausu handiagoak eman ditzaten. Hori da egin dezakeguna, egiten duguna eta egiten jarraituko duguna.
Hau da Euskal Confint, eta hau da egin duguna, estrategia ezberdinen bitartez eskola bakoitzak gizarte sostengarri batentzako pausuak ematen jarraitzea alegia.
Bartzelonarako Gutuna 1. zatia. Orobiogitia BHI
“GAZTEAK ETA HIRIAK” GUTUNA
V. EUSKAL CONFINT
EUSKADIKO BIODIBERTSITATE ZENTROA, MADARIAGA DORRETXEA
2014ko apirilak 2
2014ko apirilak 2
V. Euskal Confint honetan elkartutako IRAES 21eko gazteek gure hiri eta herriekiko hartzen ditugun konpromisoak baita agintariei egiten dizkiegu eskaerak ere aurkeztu egiten ditugu gutun honetan.
· Ez dugu hondakinik edozein lekutan botako, gure eskola eta gure hiria ez zikintzeko.
· Birziklatzen eta berrerabiltzen saiatuko gara, adibidez eskolako materiala.
· Oinez, txirrindulaz, patinetez edo garraio publiko erabiliz mugituko gara.
· Jendea kontzientziatuko dugu ingurumen arazoetaz.
· Ingurumen politika kanpainetan parte hartuko dugu.
· Energia eta baliabide natural gutxiago kontsumituko dugu.
Bartzelonarako Gutuna 2. zatia. Elgoibar ikast.
Eta hauek dira gure eskaerak, hiri eta herrietako alkateei eta Euskadiko agintariei:
· Gure konpromisoak bete ahal izateko agintari politikoen laguntza.
· Energia berriztagarriak gehiago erabiltzea, adibidez faroletan eguzki plakak jarri bateriekin gauean argitzeko.
· Bidegorri eta txirrinduentzako aparkaleku gehiago jartzea.
· Kanpainak egitea ingurumenaren alde.
· Hondakinentzako edukiontzi gehiago jartzea eta hobeto kokatzea.
· Kontsumoa txikiagotzea.
· Gazteen ideiak kontuan izatea, gazteentzako foroak zabaltzea eta gazteek parte hartzeko ingurumen aldeko ekitaldi gehiago egitea.
Konpromiso eta eskaera hauek gazteen artean zabaldu nahi ditugu, beraiek ere parte har dezaten eta beraien iritzia eman dezaten. Iritzi, idei, eskaera eta konpromiso guzti hauekin Bartzelonan ospatuko den Bigarren Estatuko KONFINTera joango gara.
Galdera bat Hezkuntza Sailburuari. Beurko BHI.
Ikasi dugu:- planetan eta gure gizartean arazo ekologiko eta sozial garrantzitsuak badaudela,
- klima aldaketaren ondorioak geure belaunaldiari jasatea tokatuko zaigula,
- kontsumo jasangarri eta arduratsu bat egiteko gai garela
- …
Prest gaude:
- Gure ingururekin eta planetarekin konpromisoak hartzeko,
- Ingurumen arazoak ikertzeko, kausak eta ondorioak aztertzeko, alternatibak eta irtenbideak arakatzeko eta jasangarritasunaren aldeko ekimenak garatzeko,
- Ikasten dugu gure ikastetxetan eta inguruan zabaltzeko eta jasangarritasuna bultzatzeko
- …
Guzti horregatik:
Hezkuntza Departamendua prest egongo litzateke geri laguntzeko? Gure ikastetxeetan jasangarritasunaren ikasketa bultzatzeko eta errazteko? Ikastetxeetan gazteok gai hauei buruz hitz egiteko eta elkartzeko denbora erraztea posiblea litzateke? Geure iritziak kontuan hartzea posible izango litzateke?
Galdera bat Ingurumen Sailburuari. Lauro Ikastola.
1. Aurtengo ingurumena egunaren leloak (ekainaren 5ean) dio“Zure ahotsa altxatu – Ez itsasmaila”
Zein plana dauka Ingurumen Sailak baita eskolekiko, Euskadiko “itsas mailaren igoera” arintzeko eta “itsas mailaren igoerara” egokitzeko?
2. Euskadiko etorkizuneko ingurumenaz eztabaidatzeko “Open Space” jardunaldia ekainak 5ean Bilbon izango dela jakin izan dugu. Ikasleak, gazteak, ikastetxeak,….baita parte hartzeko aukera izango dugu eta nola?
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina
Zure komentarioa, iritzia, proposamena... hemen idatz dezakezu: